verslag NEO’25 – S.V. Capelle

S.V. Capelle speelde zaterdag op Sportpark De Gaard de derby tegen NEO’25. In het begin van de wedstrijd een beter NEO’25 dat enkele kansen kreeg. Zo was er een kopbal, die tegen de lat van het Capelle doel belandde. In de 15e minuut volgde de verdiende 1-0 via Jordy Rosenbrand. S.V. Capelle kreeg kort hierna een goede mogelijkheid: Serhan Eyupoglu zag zijn kopbal op de lat belanden. In de 22e minuut kwam Capelle met 10 man te staan nadat een overtreding van Justin van Ark met rood werd bestraft. Zoals vaker in het voetbal gebeurt wist NEO’25 niet goed om te gaan met de numerieke meerderheid. S.V. Capelle ging ook gaandeweg beter voetballen. Dit resulteerde in de 30e minuut in de 1-1 via Jurgen van Selst, die zijn verjaardag opsierde met een mooi doelpunt: via een halve omhaal passeerde hij NEO’25 doelman Kevin Akkermans.

DSCN9006

DSCN9009

DSCN9016

DSCN9017

DSCN9019

DSCN9020

DSCN9024

Na de hervatting wist S.V. Capelle met 10 man redelijk eenvoudig overeind te blijven. Beide partijen kregen nog enkele mogelijkheden. In de slotfase probeerde S.V. Capelle trainer Edin Curic via enkele wissels de overwinning nog binnen te halen. Zo kwam de ingevallen Quinten van Caem in kansrijke positie, maar zag zijn inzet naast gaan. Aan de andere kant was er een gevaarlijke vrije trap van Julian Vos, maar deze ging gelukkig voor Capelle naast. In de blessuretijd nam S.V. Capelle aanvoerder Sijmen Branderhorst een vrije trap, die doorgekopt werd door Serhan Eyupoglu. Vedad Hadzic wist hieruit van dichtbij de 1-2 binnen te werken. S.V. Capelle bleef na de rode kaart goed in de wedstrijd en beloonde zichzelf uiteindelijk met de drie punten. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle de eerste thuiswedstrijd tegen Altena uit Nieuwendijk.

za 23-9-2017: NEO’25 – S.V. Capelle 1-2 (1-1)
15) 1-0 Jordy Rosenbrand
30) 1-1 Jurgen van Selst
90) 1-2 Vedad Hadzic