verslag NEO’25 VR2 – S.V. Capelle VR1 (2-3)

Eindelijk was het zo ver, de uitwedstrijd tegen NEO’25. Datums en tijden regelmatig verzet, vanmiddag 14.30 startsein wedstrijd. Ik had aangegeven we komen voor de 3 punten, laat de bal het werk doen, want het veld was heel slecht. Er was net een wedstrijd gespeeld en het was omgeploegd, dus dat kost veel energie. De start was geweldig, Carlijn die normaal spits staat stond nu op het middenveld. Door een goede steekpass stond Carlijn 1 op 1 met de keeper 0-1 na 5 minunten. Bij een afgeslagen corner kwam de bal bij Iris, wat ik ook aangegeven had als je de kans krijgt om te schieten gelijk doen. Ze had het goed begrepen, want ze maakte de 0-2 na 12 minuten. Romy stond vandaag in het doel wat ze bekwaam deed. Er werd op het middenveld niet goed het duel aangegaan en de speelster van NEO bleef aan de bal en maakte de 1-2. Romy raakte de bal nog, maar niet genoeg. De 1-2 was ook de ruststand.

NEO begon sterk in de tweede helft door wat treuzelen achterin kon een speler 5 minuten na rust de gelijkmaker scoren: 2-2. Twee speelsters van NEO in de as van het veld wisten wel raad met de bal, maar die werden goed afgestopt door onze verdediging. Het spel ging op en neer en het werd steeds zwaarder door het slechte veld en ik kon ook niet wisselen: we stonden bij aanvang met 11 speelsters, maar gelukkig raakte niemand geblesseerd. NEO had die wisselspelers wel en dat kon je wel merken. Maar iedereen bleef er in geloven om met winst hier weg te gaan en dat gebeurde ook. Wat ik al eerder aangaf, als je de kans krijgt knallen op het doel, dacht Ilse en ze schoot de 2-3 winst binnen in de 82e minuut. Heel het team heeft geknokt om dit resultaat te halen. Een compliment aan iedereen om zo voor elkaar te willen knokken. Proficiat dames! We gaan met een goed gevoel Carnaval houden, maar dat zouden jullie toch wel doen hè, ha,ha.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames

Nadine Couwenberg maakte bijgaande fotorapportage van de wedstrijd:

foto’s NEO’25 VR2 – S.V. Capelle VR1