verslag Sparta’30 – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag in Andel op bezoek bij Sparta’30. In de openingsfase was Sparta’30 het gevaarlijkst. In eerste instantie wist Capelle keeper Dennis van Turnhout nog een aanval onschadelijk te maken. In de 5e minuut kwamen de gastheren echter toch op voorsprong. S.V. Capelle leed balverlies en via een pass werd Anrico Visser in stelling gebracht, die de 1-0 op het scorebord schoot. Na ruim een kwartier wist S.V. Capelle gelijk te maken: een vrije trap van Christian van Hilst belandde bij Vedad Hadzic en deze zorgde voor de 1-1. In de 24e minuut kwam Capelle bijna op voorsprong via een mooi schot van Serhan Eyupoglu, maar Sparta’30 keeper Martijn de Graaf redde goed. Hierna gebeurde er tot de rust weinig voor beide doelen.

DSCN2475

DSCN2483

DSCN2501

DSCN2504

DSCN2511

DSCN2517

DSCN2525

Kort na de hervatting brak Sparta’30 aanvaller Lennard van Andel door de Capelle defensie heen, maar kwam hij niet langs doelman Dennis van Turnhout. Hierna een fase met enkele kansen voor Capelle, maar Davey van Balkom, Vedad Hadzic en Ate Zijlmans waren niet doeltreffend. In de 68e minuut een vrije trap voor Capelle via Vedad Hadzic. De Sparta’30 doelman liet deze inzet los en Davey van Balkom kon uit de rebound de 1-2 binnen schieten. Enkele minuten later had de ingevallen Quinten van Caem een mooie actie: hij passeerde twee tegenstanders en werd hierna zwaar onderuit gehaald door een Sparta’30 verdediger. Deze kon met rood van het veld. In het vervolg van de wedstrijd kwam de voorsprong van Capelle niet meer in gevaar en kon het weer 3 punten bijschrijven. S.V. Capelle blijft op de tweede plaats staan in 3D. Komende zaterdag speelt het thuis tegen koploper NOAD’32 dat 5 verliespunten minder heeft. Capelle zal dus moeten winnen om de titelstrijd weer spannend te maken.

za 17-2-2018: Sparta’30 – S.V. Capelle 1-2 (1-1)
05) 1-0 Anrico Visser
17) 1-1 Vedad Hadzic
68) 1-2 Davey van Balkom