verslag S.V. Capelle – GVV’63

S.V. Capelle voetbalde zaterdag op het Mandemakers Sportpark tegen de hekkensluiter van 3D: GVV’63 uit Gameren. Al vroeg in de wedstrijd een gevaarlijk moment voor het doel van GVV’63, waarbij keeper Maikel van Tuyl op de lijn redding bracht. Na een kwartier was het wel raak voor Capelle. Via Onur Ulusan werd Vedad Hadzic in stelling gebracht, die met een geplaatst schot de 1-0 aantekende. Kort hierna nog een mooi schot van Jimmy Moonen, maar dit werd goed gered door de GVV’63 doelman. Aan de andere kant van het veld kreeg GVV’63 een kopkans, maar deze werd gepareerd door Capelle keeper Perry Ophorst, terwijl het rebound schot over ging. Na een half uur kwamen de bezoekers toch langszij. S.V. Capelle verdedigde slordig en Daniel Bouma profiteerde hiervan namens GVV’63: deze kon eenvoudig de 1-1 binnen koppen. S.V. Capelle kreeg hierna nog schietkansen via Onur Ulusan en Serhan Eyupoglu, maar deze waren niet doeltreffend.

Kort na de rust een mooie aanval van S.V. Capelle. Serhan Eyupoglu had pech en zag zijn inzet tegen de lat van het GVV’63 belandden. Hierna nog twee goede kansen voor S.V. Capelle, maar pas in de 69e minuut werd het 2-1: een voorzet van Onur Ulusan werd op fraaie wijze met de kop afgerond door Serhan Eyupoglu. S.V. Capelle nam hierna minder initiatief en verzuimde de wedstrijd definitief te beslissen. In de slotfase waren er nog twee gevaarlijke momenten voor het Capelle doel, maar gelukkig voor Capelle bleef het bij 2-1. Zaterdag gaat S.V. Capelle in Everdingen op bezoek bij nummer twee SC Everstein. Deze verloren zaterdag de koppositie door een verrassende thuisnederlaag tegen HSSC’61 (1-2).

za 27-10-2018: S.V. Capelle – GVV’63 2-1 (1-1)
15) 1-0 Vedad Hadzic
30) 1-1 Daniel Bouma
69) 2-1 Serhan Eyupoglu