verslag S.V. Capelle – Leerdam Sport’55

S.V. Capelle ontving zaterdag op het eigen Mandemakers Sport Leerdam Sport’55. In de openingsfase waren er weinig grote mogelijkheden. Na 18 minuten kreeg Capelle een vrije trap, die door Jory Broeders werd genomen. Jurgen van Selst had pech met een kopbal op de lat. Hierna werd Leerdam Sport duidelijk beter en zette het de Capelle defensie onder druk. Dit resulteerde in de 35e minuut in de voorsprong voor de gasten: Youssef Boudou stond geheel vrij en kon hierdoor eenvoudig de 0-1 binnen schieten. Kort hierna nog een goede kans voor Leerdam Sport, maar gelukkig voor Capelle ging deze naast.

S.V. Capelle was nog niet geheel wakker na de hervatting: vrijwel meteen na de aftrap scoorde Leerdam Sport. Via een lange bal en een voorzet werd Marko Luksen bereikt, die de 0-2 op het scorebord zette. Twintig minuten voor tijd kreeg Capelle kort na elkaar twee kansen op de aansluitingstreffer, maar die viel niet, waardoor Leerdam Sport de wedstrijd eenvoudig kon uit voetballen. In de slotfase scoorden Marko Luksen en Miguel Tapirima nog voor de gasten en dit betekende een ruime 0-4 nederlaag voor een matig Capelle. Door deze uitslag valt er voor Capelle weinig meer te halen dit seizoen: de kans op een periodetitel is zo goed als verkeken. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle de derby uit bij SSC’55, die zich in dezelfde situatie bevinden. De spreekwoordelijke eer staat echter nog wel op het spel: SSC’55 zal de 1-0 nederlaag eerder dit seizoen recht willen zetten, terwijl S.V. Capelle weer eens een keer in de Vrijhoeve zal willen winnen.

N.b.: door een defect ontbreken deze keer de foto’s.

za 15-4-2017: S.V. Capelle – Leerdam Sport’55 0-4 (0-1)
35) 0-1 Youssef Boudou
46) 0-2 Marko Luksen
82) 0-3 Marko Luksen