verslag S.V. Capelle VR – Kozakken Boys VR

wedstrijd S.V. Capelle VR – Kozakken Boys VR: 2-2

Deze wedstrijd, die gepland stond op zaterdag 8 april, werd op verzoek van Kozakken Boys verplaatst naar 12 april woensdagavond. Het team heeft goed gereageerd op een tegenstander die op de derde plaats staat. Er is vanaf het begin van de wedstrijd geknokt voor een goed resultaat. Door de snelheid van Daisy op links en het goed aansluiten van Joyce en Soeanne voorin hadden we na 15 minuten succes. Daisy was de tegenstander te snel af en had een goed schot op doel, die nog gekeerd werd door de keepster, maar Joyce was er snel bij: 1-0. Bij een aanval van Kozakken Boys zakten we te snel achteruit, waardoor de spits ruimte kreeg en de 1-1 maakte. Dit was ook de ruststand.

We konden goed mee in het spel van de tegenstander en met Kristel in het doel gaf het wat meer rust achterin. Maar we gaan na 15 minuten in de tweede helft niet goed het duel in. Een Kozakken Boys speelster komt in de 16 meter en wordt door Kristel onderuit gehaald: penalty en 1-2. We pakten het goed op en we bleven voor een goed resultaat gaan, de focus bleef om de 2-2 te maken en dat gebeurde dan ook door Joyce na een half uur in de tweede helft: 2-2. We hadden ook nog de mogelijkheid om de 3-2 te maken, maar ik denk dat iedereen al blij is met dit resultaat. Als we nog wat meer lef tonen in de duels gaan we nog beter spelen, dan blijven we wat langer in balbezit en ga je makkelijker spelen, maar voor iedereen een pluim voor de inzet, die getoond is in deze wedstrijd.

Nu een paar zaterdagen rust. Allemaal fijne Paasdagen dames: geniet er van!

trainer Johan Luijten