verslag S.V. Capelle – Sleeuwijk

S.V. Capelle ontving zaterdag de nummer twee van 3D Sleeuwijk op het eigen Mandemakers Sportpark. In de 4e minuut al een grote kans voor Capelle: een voorzet van Johan Rosenbrand belandde bij Davey van Balkom. De inzet van de laatste werd gered door Sleeuwijk doelman Martijn Verhoeven. Uit de rebound schoot Ate Zijlmans naast. Na een kwartier nog een goede kans voor Jurgen van Selst, die zijn schot gepakt zag worden door de Sleeuwijk keeper. Het was echter Sleeuwijk dat op voorsprong kwam: Frans van de Steenhoven schoot een makkelijk gegeven strafschop binnen en dit betekende de 0-1. Op dat moment was dit nog tegen de verhouding in. Kort hierna raakte Alfonso Ndongala namens Capelle de lat van het Sleeuwijk doel. Ate Zijlmans schoot de afvallende bal over. In de 29e minuut wist Capelle wel het net te vinden: een mooi pass van Robin Aerts belandde bij Ate Zijlmans, die de 1-1 binnen werkte. Kort hierna kwamen de gasten weer op voorsprong: na een snelle ingooi zorgde Michiel Marinissen voor de 1-2. S.V. Capelle was hierna nog gevaarlijk met een kopbal van Arnold van Pelt, die geblokt werd. Aan de andere kant van het veld volgde nog een gevaarlijke Sleeuwijk aanval, maar die werd onschadelijk gemaakt door Capelle keeper Erik Kuijsten.

CIMG5146

CIMG5157

CIMG5162

CIMG5164

CIMG5167

Na een aardige eerste helft was het de tweede helft gedaan met S.V. Capelle. Via Johnny Schouten en twee maal Cor Jan Slinger liep Sleeuwijk uit naar een ruime 1-5 overwinning. Vermeldenswaardig is nog dat bij S.V. Capelle het 16 jarige talent Ferry Caron deze zaterdag zijn debuut maakte. De nederlaag tegen Sleeuwijk was illustratief voor het seizoen van S.V. Capelle, waarbij goede wedstrijden te vaak werden opgevolgd door matige. Door deze nederlaag is er voor Capelle deze competitie niets meer te halen. Komende zaterdag wacht de laatste uitwedstrijd tegen Zuilichem. Hierna volgt nog de thuiswedstrijd tegen Asperen.

za 29-4-2017: S.V. Capelle – Sleeuwijk 1-5 (1-2)
18) 0-1 Frans van de Steenhoven
29) 1-1 Ate Zijlmans
35) 1-2 Michiel Marinissen