verslag S.V. Capelle – SVW

Na de uitwedstrijd tegen Unitas voetbalde S.V. Capelle zaterdag op het eigen Mandemakers Sportpark tegen nogmaals een Gorkumse tegenstander: de nummer 3 SVW. Kort na de aftrap een goede kans voor SVW, maar deze inzet ging naast. S.V. Capelle had hierna in de eerste helft het betere van het spel en kreeg enkele kansen. Zo ging een lob van Jurgen van Selst naast, evenals een schot van Sijmen Branderhorst. In de 35e minuut volgde de verdiende voorsprong: Ate Zijlmans gaf een goede voorzet, die prachtig ingekopt werd door Jory Broeders en dus 1-0. Hierna nog een kopbal van Arnold van Pelt uit een corner, die onschadelijk werd gemaakt door de SVW doelman. Ate Zijlmans had kort voor rust pech met een inzet, die op de paal van het SVW doel belandde.

CIMG4936

CIMG4945

CIMG4948

CIMG4950

CIMG4951

Enkele minuten na de hervatting verdedigde S.V. Capelle slordig en kon SVW hierdoor onderscheppen, waarna het gevaarlijk voor het Capelle doel kwam. Gelukkig voor Capelle speelde SVW dit niet goed uit en ontstond er buitenspel. Halverwege de 2e helft nog een SVW kans, maar deze werd te zacht ingeschoten om het Capelle doelman Erik Kuijsten moeilijk te maken. In de slotfase kreeg S.V. Capelle via Isak Dedic nog een goede mogelijkheid, maar zijn inzet ging net naast. Het bleef dus 1-0 en hierdoor bleef S.V. Capelle aansluiting houden met de subtop van 3D. Komende zaterdag wacht de lastige uitwedstrijd tegen Woudrichem, die met een ruime voorsprong op de achtervolgers koploper zijn.

za 25-3-2017: S.V. Capelle – SVW 1-0 (1-0)
35) 1-0 Jory Broeders

CIMG4952

CIMG4953