a.s. zaterdag: S.V. Capelle – SVW

Komende zaterdag speelt S.V. Capelle op het eigen Mandemakers Sportpark weer eens een thuiswedstrijd. Tegenstander deze dag is de huidige nummer drie van 3D het Gorkumse SVW. Eerder dit seizoen in Gorinchem kwam S.V. Capelle via Alfonso Ndongala nog wel op voorsprong, maar verloor het uiteindelijk met maar liefst 6-1. De laatste thuiswedstrijd van S.V. Capelle tegen SVW vorig seizoen eindigde op 5 december 2015 in 1-1 (doelpunt: Jurgen van Selst).

S.V. Capelle speelde afgelopen zaterdag een matige wedstrijd tegen Unitas en verloor van deze andere Gorkumse ploeg dan ook terecht met 2-1. SVW kwam zaterdag tegen NEO’25 op een 0-1 achterstand, maar wist deze in het laatste kwartier om te buigen in een 3-1 overwinning. De Gorkummers staan op plaats drie met een ruime voorsprong op de achtervolgers, terwijl S.V. Capelle door de nederlaag afgezakt is naar de 7e plaats. Om kans te behouden op de 4e plaats, die straks recht geeft op nacompetitie, zal zaterdag gewonnen moeten worden van de bezoekers. Maar ook SVW zal gaan voor een overwinning om haar positie in de top drie te verstevigen. Het belooft dus een leuke wedstrijd te worden.

Zaterdag wordt om 14.30 uur afgetrapt op het Mandemakers Sportpark. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Jef Priest uit Waalwijk

S.V. Capelle – SVW (2015)