verslag S.V. Capelle – Unitas

S.V. Capelle voetbalde zaterdag op het eigen Mandemakers Sportpark tegen Unitas uit Gorinchem. In de openingsfase waren er weinig gevaarlijke momenten voor beide doelen. Halverwege de eerste helft een vrije trap van S.V. Capelle via Stefan Zopfi, maar deze ging net over het Unitas doel. Unitas had even later een kans, maar deze werd door Capelle goed verdedigd. In de 35e minuut de voorsprong voor S.V. Capelle. Via Sijmen Branderhorst en Ate Zijlmans werd Alfonso Ndongala in stelling gebracht, die op schitterende wijze de 1-0 binnen schoot. Deze stand bleef ook staan tot de rust.

dsc_0257

dsc_0282

dsc_0285

dsc_0298

dsc_0327

dsc_0350

Na de hervatting kwam Unitas al weer snel terug in de wedstrijd. S.V. Capelle verdedigde in de 52e minuut slordig uit en werkte de bal niet weg uit het strafschopgebied. Enes Zencirkiran profiteerde hiervan en schoot de 1-1 binnen. Hierna een fase met een beter Unitas, waarbij de Gorkummers twee goede kansen kregen. Gelukkig voor Capelle werden deze niet verzilverd. In de 75e minuut werd door Unitas niet goed verdedigd en kwam de bal voor de voeten van Davey van Balkom, die attent was en de 2-1 binnen schoot. Hierna kwam de voorsprong voor S.V. Capelle niet meer in gevaar en kreeg het nog mogelijkheden via Ate Zijlmans en Sijmen Branderhorst. De laatste raakte met zijn kopbal de paal van het Unitas doel. Het bleef echter 2-1 en hierdoor klom S.V. Capelle naar plaats 4 in 3D. Komende zaterdag gaat S.V. Capelle naar Wijk voor de wedstrijd tegen NOAD’32.

za 8-10-2016: S.V. Capelle – Unitas 2-1 (1-0)
35) 1-0 Alfonso Ndongala
52) 1-1 Enes Zencirkiran
75) 2-1 Davey van Balkom