verslag S.V. Capelle – Willem II

S.V. Capelle voetbalde zaterdag thuis tegen de nummer een-na-laatst van 3D Willem II. Al vroeg in de wedstrijd de voorsprong voor S.V. Capelle. Ate Zijlmans nam een corner en uit de afvallende bal schoot Jurgen Bakkers de 1-0 op het scorebord. In de 11e minuut een goede voorzet van Jurgen Bakkers, die ingekopt werd door Jurgen van Selst. De Willem II doelman had echter een goede redding. Kort hierna nog een kopkans voor Jurgen van Selst, maar zijn inzet ging deze keer net over. Ook was er nog een kopkans voor Jory Broeders, maar deze ging naast. Kort voor rust raakte Jurgen van Selst met een schot de paal van het Willem II doel. Ook kreeg Ate Zijlmans nog een schietkans, maar de stand bleef 1-0. Gezien de vele kansen had Capelle met een grotere voorsprong de rust in moeten gaan.

DSC_0004

DSC_0020

DSC_0044

DSC_0049

Na de rust een beter Willem II dat enkele kansen kreeg. In de 52e minuut volgde dan ook de gelijkmaker: via een kopbal van Lucas Lemmens werd het 1-1. In de 60e minuut volgde zelfs de voorsprong voor de Tilburgers: S.V. Capelle verdedigde slordig en vanuit de kluts kon Bram Drijvers de 1-2 binnen schieten. Enkele minuten later had S.V. Capelle pech toen een schot van Isak Dedic op de lat belandde. Het was echter Willem II dat de voorsprong even later uitbreidde: een overtreding binnen de 16 meter werd bestraft met een penalty. In eerste instantie redde Capelle keeper Erik Kuijsten deze nog, maar uit de rebound via de paal schoot Lucas Lemmens Willem II naar 1-3. Een minuut later kreeg S.V. Capelle ook een penalty: Jurgen van Selst schoot deze binnen en dus 2-3. In de 75e minuut was het echter Willem II dat de voorsprong weer vergrootte: via Wouter Koster werd het 2-4. S.V. Capelle ging nog op zoek naar de aansluitingstreffer, maar wist het net niet meer te vinden. Zeker gezien de eerste helft was het een onnodige nederlaag voor S.V. Capelle. S.V. Capelle is hierdoor nog niet definitief veilig. Dit geldt ook voor de komende tegenstander SVW. Het belooft dus in Gorinchem nog een spannende wedstrijd te worden.

za 30-4-2016: S.V. Capelle – Willem II 2-4 (1-0)
03) 1-0 Jurgen Bakkers
52) 1-1 Lucas Lemmens
60) 1-2 Bram Drijvers