verslag SC Everstein – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag in Everdingen op bezoek bij de nummer twee van 3D SC Everstein. In de openingsfase enkele goede kansen voor SC Everstein. S.V. Capelle keeper Perry Ophorst redde deze goed. Ook schoot Everstein een grote kans van dichtbij over het Capelle doel. Na een kwartier een schietkans voor S.V. Capelle via Onur Ulusan. Dit schot werd gepakt door Everstein doelman Emiel Schippers. Even later dacht Capelle op 0-1 te komen, maar dit doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel. Enkele minuten later toch de voorsprong van S.V. Capelle. Een afvallende bal werd ingeschoten door Vedad Hadzic. De bal leek houdbaar, maar het schot werd niet goed verwerkt door Everstein keeper Schippers en dus 0-1 voor S.V. Capelle. Daarna nog een kans voor Capelle via Davey van Balkom, maar deze zag zijn inzet naast gaan. Everstein had hierna pech met een bal op de lat, maar kort voor rust was het toch raak voor de gastheren. Een snelle combinatie over enkele schijven werd afgerond door Sander Bergshoeff: 1-1.

In de tweede helft waren de betere kansen voor S.V. Capelle, maar de eerste goede kans was voor SC Everstein: bij de tweede paal ging een bal net naast het Capelle doel. Kort hierna kon Onur Ulusan kon alleen op het Everstein doel af, maar zijn actie werd onschadelijk gemaakt door de Everstein doelman. Even later zag Serhan Eyupoglu zijn kopbal op de lat van het Everstein doel belandden. Hierna nog twee goede kansen voor Daryll-Lee Maasland, maar deze was ongelukkig in de afronding. Kort voor tijd was Onur Ulusan nog gevaarlijk, maar zijn kopbal werd gepakt door de Everstein keeper. Het bleef dus bij 1-1. Komende zaterdag is S.V. Capelle vrij en hierna wacht de thuiswedstrijd tegen Vuren.

za 3-11-2018: SC Everstein – S.V. Capelle 1-1 (1-1)
24) 0-1 Vedad Hadzic
45) 1-1 Sander Bergshoeff

foto’s: Marcel Wagemakers