Verslag S.V. Capelle – v.v. Vuren

Zaterdag speelde de S.V. Capelle haar derde thuiswedstrijd van het nieuwe voetbalseizoen 2022-2023 tegen Vuren uit het gelijknamige dorp behorend tot de Gelderse gemeente West Betuwe. Scheidsrechter van deze middag was dhr. Bayram Cakir uit ’s-Hertogenbosch. Het is nog zeer vroeg in het seizoen, alleen met de huidige ranglijst speelde nummer laatst tegen de nummer voorlaatst. Dus de doelstelling van de S.V. Capelle was om de punten in huis te houden.

Afgelopen seizoen eindigde deze wedstrijd in een 3-1 overwinning voor de S.V. Capelle. Het was vanmiddag het zeer jonge elftal van de S.V. Capelle (gemiddeld 22 jaar) tegen het ook zeer jonge elftal van Vuren. Het was fantastisch weer en beide ploegen wilden er een mooie wedstrijd van maken. Dit alles op het goed onderhouden en sfeervolle Mandemakers Sportpark.

De oudste speler bij Vuren was 31 jaar, maar ze hadden ook gelijk de jongste speler van 17 jaar in de basis staan (zelfs twee). S.V. Capelle speelde van de zon af en begon voortvarend aan de wedstrijd, wilde met veel druk een snelle 1-0 maken, wat helaas niet lukte. Het spel van beide teams was niet grandioos, maar er stond wel een enorme werklust tegenover. Bovendien beschikten beide teams over zeer goede keepers. Na 28 minuut had S.V. Capelle pech doordat centrale verdediger Geert van den Broek uitviel met een enkelblessure (kwam verkeerd neer). Voor Geert kwam in de plaats de ervaren Justin van Ark. Na 45 minuten stond er nog steeds de 0-0 op het score bord. Na de rust kwam Sven Stokkermans voor Daryll Maasland.

In de 63 minuut lukte het de S.V. Capelle de 1-0 op het score bord te krijgen. Het doelpunt werd door Ferry Caron na een voorzet van Quinten van Caem gemaakt. Al enkele minuten voor het doelpunt liepen Vincente Ndongala en Tygo de Jong warm om in te vallen. Direct na het doelpunt werden Jochem Nieuwenhuizen en Kevin de Rooij gewisseld voor Vincente en Tygo. Voor beide doelen waren kansen. Rond de 70 minuut lukte het Vuren om middels een klutsbal de 1-1 op het scorebord te zetten. De doelpuntenmaker was de zeer jonge Paul Brent. Daarna was Vuren nog wel een aantal keren gevaarlijk voor het doel van de SV Capelle. Zeer goed keeperswerk van Jasper Verduijn voor kwam een aantal doelpogingen van Vuren. Maar ook aan de andere kant was zeer goed keeperswerk van de zeer ervaren en imposante Tim Ritmeester. Dus het is ons niet gelukt om de aansluiting te krijgen en zo blijft het gat helaas nog steeds 3 punten. Uiteindelijk was een gelijkspel ook een terechte uitslag. Als er niet meer inzit, moet je daar tevreden over zijn. Natuurlijk is er het vertrouwen om met deze zeer jonge ploeg punten te gaan halen. De training opkomst is zeer goed en dat moet vertrouwen geven richting toekomst.

Volgende week speelt S.V. Capelle uit tegen v.v. O.N.I. uit ’s Gravenmoer (aanvang 14.30 uur) en hier mogen we natuurlijk toch wel over echte derby spreken.