verslag Unitas – S.V. Capelle

Na enkele weken geen competitiewedstrijden te hebben gehad mocht S.V. Capelle zaterdag weer aantreden voor de competitie in 3D. Het ging op bezoek bij Unitas in Gorinchem. In de 4e minuut een mogelijkheid voor S.V. Capelle: de bal belandde via Jory Broeders bij Davey van Balkom, die in kansrijke positie stond. Hij werd echter goed verdedigd door de Unitas defensie. Hierna kwam het betere van het spel van Unitas. In de 10e minuut een mooi afstandsschot van de Gorkummers, die op de lat van het Capelle doel belandde. Tien minuten voor rust werd door Unitas van dichtbij wederom de lat geraakt, waarna de rebound gelukkig voor S.V. Capelle naast ging. Op slag van rust was het wel raak voor Unitas: uit een voorzet kon Nabiel Kadiwahabi eenvoudig de 1-0 binnenwerken, waarbij de Capelle defensie er niet goed uit zag.

CIMG4907

CIMG4911

CIMG4919

CIMG4921

CIMG4922

Na de rust een korte opleving van S.V. Capelle. Het kreeg kort na de aftrap een goede kopkans via Davey van Balkom, maar deze zag zijn inzet naast gaan. Hierna was Unitas weer beter. In de 59e minuut volgde dan ook de 2-0: Adem Kahraman werd slecht verdedigd en kon hierdoor eenvoudig binnen schieten. Pas in de slotfase wist S.V. Capelle nog de aansluitingstreffer te maken: van dichtbij schoot Jurgen van Selst de 2-1 binnen. Verder kwam S.V. Capelle echter niet meer. Gezien het wedstrijdbeeld was het een terechte nederlaag. S.V. Capelle deed slechte zaken in de strijd om plaats 4, die straks recht geeft op nacompetitie. Komende zaterdag zal er thuis gewonnen moeten worden van een andere tegenstander uit Gorinchem, S.V.W., om de aansluiting met de subtop van 3D te behouden. Dit zal echter niet eenvoudig zijn tegen de huidige nummer 3, die zaterdag NEO’25 met 3-1 versloegen.

za 18-3-2017: Unitas – S.V. Capelle 2-1 (1-0)
45) 1-0 Nabiel Kadiwahabi
59) 2-0 Adem Kahraman
87) 2-1 Jurgen van Selst