verslag Wieldrecht VR1 – S.V. Capelle VR1

De eerste competitiewedstrijd na de winterstop, een wedstrijd waaruit punten te halen waren, maar het wilde weer niet lukken. Dit terwijl wij toch de gehele wedstrijd beter waren. Er werd echt goed gevoetbald, dat zou je niet zeggen als je de uitslag ziet. Het probleem is geen vaste keepster, dus een veldspeelster en in de rust een andere speelster in de goal. Na 11 min was het al 3-0, terwijl we zelf al hadden kunnen scoren. Het kon niet uitblijven: we scoorden de 3-1 door Karlijn, de volgende kans werd gemist voor de aansluiting, maar het gebeurde weer aan onze zijde 4-1. Er werd goed gecombineerd om een speelster vrij voor doel te zetten, maar daar werd te weinig uit gescoord en dat vergt veel kracht, maar we maakten toch de 4-2 via Manon. Er werd door Wieldrecht te simpel gescoord: 5-2, maar we kwamen weer terug voor rust en 5-3 door Joyce. Dat was ook de ruststand.

In de rust aangegeven om te proberen eerder de bal te blokken en we geloofden er toch in met z`n allen dat er nog mogelijkheden in zaten om terug in de wedstrijd te komen. Het voetbal van de dames was beter verzorgd en daardoor kwamen er ook kansen, die niet benut werden en dan scoort Wieldrecht wel de 6-3 en 7-3. Op dat moment had het 5-5 moeten staan, we maakten toch nog 7-4 door Karlijn. Wieldrecht wist wat ze moesten doen: alleen op doel schieten en dat had resultaat nog 2x: 9-4. De dames hadden veel energie gegeven daar moet ik ze een compliment voor geven. Terwijl we beter waren, gaat het nog steeds om scoren en daarbij hadden we vandaag niet veel geluk aan onze zijde. Dus wie zich aangetrokken voelt om dit team te komen ondersteunen: uit het verslag kun je opmaken wat we missen. Maar een compliment aan het team om tot het einde van de wedstrijd te blijven knokken voor elkaar. De volgende wedstrijd is a.s. maandag 20 februari vriendschappelijk tegen Elshout om 19.45. Succes dames!

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames