Waalwijk Cup S.V. Capelle VR

De start van het nieuwe seizoen is op 15 augustus met de eerste training gestart. Met een bekende speelster die het plezier in het voetbal hoopt terug te vinden: Esther. Ik hoop dat ze het plezier terugvindt. Op 21 augustus de tweede training voor donderdag, de aanvang Waalwijk Cup. Waar de eerste wedstrijd op het programma stond tegen SSC’55. Iedereen was het er mee eens dat we die wedstrijd hadden moeten winnen, misschien had SSC wel wat meer balbezit en die dachten daar lopen wel even overheen, maar ze kwamen bedrogen uit. Wij combineerden af en toe veel beter en daardoor kwamen er ook kansen. We hadden verdiend te winnen, maar het bleef bij 0-0. De volgende wedstrijd was tegen Waspik en je zag dat het spel steeds beter werd, er werd steeds beter de bal in de voeten gespeeld en daardoor kwamen we ook veel makkelijker toe aan kansen en werden gevaarlijk in de 16 van de tegenstander. Een diepe bal op Melissa die bekwaam de 1-0 noteerde. Dat was ook de eindstand. Door de andere uitslagen speelden we zaterdag tegen DESK uit Kaatsheuvel om de 3e / 4e plaats. Het goede spel van donderdag werd gelijk doorgezet. Het werd een goede wedstrijd van onze zijde met aanvallen uit het boekje. Zelfs het publiek werd verrast met het vertoonde spel, hoe de aanvallen werden opgezet en hoe ze werden afgerond: één maal door Melissa en twee maal door Joanna. De wedstrijd werd verdiend gewonnen met 3-0. De derde plaats was gehaald en we kunnen terug zien op het vertoonde spel wat we op de mat hadden gelegd. We moeten dit als team doorzetten dan kunnen we in de competitie iedereen verrassen, maar we gaan eerst voor de bekerwedstrijden. Proficiat met de derde plaats. Prima gedaan dames.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames