za 21-5: S.V. Capelle – Heukelum

Komende zaterdag 21 mei staat de eerste nacompetitiewedstrijd van S.V. Capelle voor promotie naar de 2e klasse op het programma. S.V. Capelle neemt het dan thuis op tegen Heukelum, die de 3e periode in 3C veroverden. Heukelum kende een goed seizoen in 3C en eindigde in deze klasse op de 3e plaats met 53 punten uit 26 wedstrijden. Het heeft een veel scorende voorhoede: in de competitie werd maar liefst 72x het net gevonden. Hiervan nam de makkelijk scorende spits Ferry Meijdam met 31 treffers een groot deel voor zijn rekening. S.V. Capelle ondervond dit ook aan het begin van het seizoen toen het tegen Heukelum oefende en een ruime nederlaag leed.

S.V. Capelle en Heukelum hebben geen historie qua competitiewedstrijden: nog nooit waren ze in dezelfde competitie ingedeeld. Wel speelde S.V. Capelle voorganger Wit Zwart in 3 competities tegen Heukelum: eerst in het seizoen 1952-1953 in de 4e klasse D (thuis 2-3 nederlaag; uit 0-1 gewonnen), hierna in het seizoen 1975-1976 in de 3e klasse B (thuis 1-1 gelijk; uit 0-1 gewonnen) en tot slot in het seizoen 1977-1978 in de 3e klasse A (thuis 1-4 nederlaag; uit 4-0 nederlaag).

De wedstrijd begint zaterdag op het Mandemakers Sportpark om 14.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Kuijntjes uit Zuilichem, die wordt geassisteerd door de grensrechters Aafouallah en ‘t Lam. Na deze wedstrijd volgt op dinsdagavond 24 mei om 19.30 uur de uitwedstrijd in Heukelum. De winnaar gaat door naar de volgende ronde.

S.V. Capelle 2 voetbalt zaterdag ook voor de nacompetitie en speelt de tweede wedstrijd tegen SSC’55 2. Thuis werd er met 0-0 gelijkgespeeld. Deze nacompetitiewedstrijd op het complex van SSC’55 begint zaterdag om 16.30 uur.

S.V. Capelle - Heukelum