verslag S.V. Capelle – NEO’25

Onder het toeziend oog van de nieuwe mascotte voetbalde S.V. Capelle zaterdag op het eigen Mandemakers Sportpark tegen de nummer drie van 3D NEO’25. S.V. Capelle zelf wilde de tweede plaats niet uit handen geven en dus beloofde het een mooie derby te worden. S.V. Capelle kreeg in de openingsfase enkele schietkansen via Ate Zijlmans en Isak Dedic, maar deze werden gepakt door NEO’25 doelman Van Mersbergen. Serhan Eyupoglu kreeg later nog een goede kopkans, maar zag zijn inzet naast gaan. Afgezien van een omhaal, die over het Capelle doel ging, was NEO’25 niet gevaarlijk in de eerste helft. In de 29e minuut nog een grote kans voor S.V. Capelle via Jurgen van Selst, maar deze werd goed gepakt door de NEO’25 doelman. Er werd niet meer gescoord en dus 0-0 bij rust.

Na de hervatting in de 54e minuut een goede kans voor S.V. Capelle. Een corner van Isak Dedic werd ingekopt door Serhan Eyupoglu, maar deze zag zijn inzet van de lijn gered worden. Even later nog een kopkans voor Serhan, maar deze keer voorkwam de NEO’25 doelman een treffer. Aan de andere kant van het veld een schietkans voor NEO’25 via Nicky van Gils, maar dit schot ging over. In de 59e minuut volgde de verdiende voorsprong voor S.V. Capelle. Jurgen van Selst zag zijn schot tegen de lat gaan, maar uit de rebound kon Vedad Hadzic de 1-0 binnen tikken. Twee minuten later werd het nog mooier voor Capelle: Justin van Ark bracht de bal in het doelgebied van NEO’25 en Jurgen van Selst werkte de bal binnen. Bij NEO’25 werd gedacht aan buitenspel, maar scheidsrechter Verhoeven nam dit niet over en dus 2-0. In de 72e minuut leek S.V. Capelle de wedstrijd te beslissen. Een corner van Vedad Hadzic belandde via Serhan Eyupoglu bij Jurgen van Selst, die van dichtbij de 3-0 aantekende. In de 78e minuut deed NEO’25 toch nog iets terug: Jordy Rosenbrand werd niet goed verdedigd en schoot de 3-1 binnen. S.V. Capelle was het hierna kwijt, verdedigde slordig en hierdoor kreeg NEO’25 het gevoel dat er nog iets te halen was. Enkele minuten later viel dan ook de 3-2 via een mooi schot van de ingevallen Robin Rosenbrand. Vrijwel meteen hierna viel ook nog eens de 3-3 via een schot van Jesse Trapman, die ongehinderd kon uithalen. In de slotfase kregen beide partijen nog kansen. S.V. Capelle had pech dat Vedad Hadzic van dichtbij de bal naast werkte. De 3-3 bleef echter staan. Gezien het wedstrijdbeeld zuur puntenverlies voor S.V. Capelle dat NEO’25 onnodig liet terugkomen in de wedstrijd. Komende zaterdag gaat S.V. Capelle in Eethen op bezoek bij nummer 5 GDC.

za 28-4-2018: S.V. Capelle – NEO’25 3-3 (0-0)
59) 1-0 Vedad Hadzic
61) 2-0 Jurgen van Selst
72) 3-0 Jurgen van Selst