GDC VR – S.V. CAPELLE VR 3-3

De wedstrijd uit naar GDC, aanvang 14.30 uur, proberen om de goede lijn door te zetten van de afgelopen weken. De start was gelijk richting doel GDC, maar de thuisclub nam het over en er kwamen enkele corners, die niet gevaarlijk waren. We namen het weer over door goede aanvallen, veel balbezit en daar maakten we gebruik van en in de 15e minuut scoorde Melissa de 0-1. We bleven doordrukken en de kansen kwamen ook maar werden niet benut, door twijfel, het niet durven. Bij een volgende aanval liep het als een treintje: goed door gaan van Melissa, ze plaatste de bal perfect bij Joanna, die de 0-2 maakte. Dus je zou zeggen niets aan de hand, maar we werden slordig, niet goed uitverdedigen, te onbesuisd en daar profiteerde GDC van: de bal in het net en 1-2. Even later een bal direct vanaf de zijkant boven in de hoek 2-2. Hierna een slordig moment bij een corner waar de 3-2 uit kwam. In een kwartier tijd gaven we het helemaal weg, terwijl wij toch de kansen hadden gehad om uit te lopen naar de 0-3 of meer.

De ruststand was 3-2 voor GDC. We wilden toch met 3 punten naar huis. GDC werd al wat vermoeid en daar hebben we te weinig van geprofiteerd. We bleven kansen creëren, maar we hadden niet de juiste richting en de keeper maakte het ons ook niet makkelijk die stond goed op haar plaats. Maar in de 62e minuut maakte Joanna toch de verdiende gelijkmaker: 3-3 . Bij een spaarzame uitval van GDC, je krijgt altijd een kans, dat was een paar minuten voor tijd kwam een bal op de kruising. Daar hadden we geluk, de wedstrijd eindigde in een gelijkspel. We hebben 2 punten laten liggen, het is wel jammer. De volgende wedstrijd thuis tegen SSC’55, dan maar de 3 punten pakken. Succes dames: we blijven er voor gaan.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames