S.V. Capelle VR -RWB VR 2-0

De thuiswedstrijd tegen RWB, die tweede stonden, zou een andere wedstrijd worden als de vorige wedstrijd. Dat zou je denken, maar we heersten vanaf de eerste minuut. Vanaf het fluitsignaal van de goed leidende scheids zijn we niet in de problemen geweest. We hebben constant op de helft van de tegenstander gespeeld en dan heb je veel balbezit. Het lukt dan niet altijd om er goed mee om te gaan, de kansen kwamen er ook, maar dan net te lang gewacht. Of het schot werd weer net aangeraakt en ook de keeper stond goed opgesteld. We moesten wachten tot de 43e minuut. Je moet net dat beetje geluk hebben, wat we zelf afdwongen. Een schot van Ilse, de bal kon net tussen de keeper en de paal en het stond net nog voor de rust 1-0. Er werd prima gespeeld, het was verdiend om zo te gaan rusten.

In de rust aangegeven om zo te blijven spelen. Met het inschuiven naar het middenveld: daar had RWB geen antwoord op. Als de 2-0 valt, dan speel je rustiger. We hadden al kansen gehad maar het lukte maar niet, maar in de 60e minuut maakte Melissa de 2-0. De wedstrijd was gespeeld. Onze keepster Kristel heeft één actie gehad in de 2e helft en dat deed ze bekwaam. Verder heeft ze een rustige middag gehad. De uitslag had veel hoger kunnen en moeten zijn. Maar wat ik het voornaamste vind is de energie, die we samen en voor elkaar, in de wedstrijd gestoken hebben als team. Daardoor ontstaat er veel meer samenwerking met elkaar en dat moet ook als we mee willen doen om de bovenste plaatsen. Het is wel jammer dat Manon uitgevallen is. Ze kreeg weer last van haar blessure, die ze opgelopen heeft in de vorige competitie bij GDC, onze volgende tegenstander zaterdag uit. We hopen op snel herstel Manon. Proficiat dames en succes dames uit bij GDC.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames