RFC VR – S.V. Capelle VR 1-0

Bij de uitwedstrijd voor de beker tegen RFC wilden we toch de goede lijn voortzetten van afgelopen dinsdag. Maar we hadden nog al speelsters met kleine blessures: Daisy, Desi en een zieke Ilse. Maar dat was in begin van de wedstrijd niet te zien, want na 6 minuten lag de bal achter de keepster van RFC. Alleen de scheids floot niet en dus gewoon doorspelen. De grensrechter stond erbij en keek er naar. Het voetbal was minder als afgelopen dinsdag, maar dat kwam mede door de blessures. We bleven de bovenste partij, maar het speelde zich allemaal tussen de 16 meter af. We misten te veel om de bal goed rond te laten gaan.

Na de rust het zelfde beeld .RFC kwam af en toe ook bij onze keeper Kristel. Bij een RFC corner in de 62e minuut scoorde Romy in eigen doel 1-0. Het spel golfde op en neer. Tot in de laatste 10 minuten werd er meer druk gezet en kregen we wat corners links en rechts, maar de gelijkmaker viel niet, terwijl we dat wel verdienden. We misten de overtuiging dat we het wel kunnen in deze fase van de wedstrijd. Het bleef bij de 1-0 voor RFC .Van de week allemaal goed trainen, zodat we klaar zijn voor de eerste competitiewedstrijd tegen GRC uit Giessen. Ik hoop dat er dan speelsters terug zijn van blessure en we sterk aan deze wedstrijd kunnen beginnen. Succes dames en breng de punten mee naar Capelle.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames