verslag MVV’58 – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag in Meteren op bezoek bij MVV’58. S.V. Capelle nam in de openingsfase het meeste initiatief en kwam dan ook in de 26e minuut terecht op voorsprong. Na een mooie actie van Tygo de Jong schoot Mark Klinkhamer de afvallende bal in de rechterhoek van het MVV’58 doel en dus 0-1. Enkele minuten later werd het nog mooier voor Capelle: Quinten van Caem brak door de MVV’58 defensie heen, legde af op Tygo de Jong en deze tekende de 0-2 aan. Even later volgde de aansluitingstreffer van de gastheren: Capelle verdedigde niet attent en via een afstandsschot van Robin Jager werd het 1-2.

Kort na de rust kwam MVV’58 via een kopbal van Remco Knoop uit een corner op gelijke hoogte: 2-2. Even later lag de wedstrijd een aantal minuten stil vanwege een blessure van Capelle keeper Jasper Verduijn, die met een blessure van het veld moest. Hij werd vervangen door Remon van Rijswijk. Hierna volgde mogelijkheden voor beide partijen, maar was het MVV’58 dat in de 79e minuut op een 3-2 voorsprong kwam via Remco Knoop. S.V. Capelle kwam toch weer terug in de wedstrijd: een penalty vanwege hands werd benut door Quinten van Caem en dus 3-3. Enkele minuten later volgde zelfs de voorsprong voor S.V. Capelle: een lange bal bereikte invaller Sander van den Broek, die de keeper omspeelde en hierna de 3-4 binnenwerkte. In de blessuretijd nog een lange bal richting de Capelle voorhoede en deze keer rondde Vincente Ndongala af, die de einstand op 3-5 bepaalde.

S.V. Capelle kon hierdoor 3 belangrijke punten bijschrijven en staat nu niet meer op een degradatie nacompetitieplaats. Het is echter nog niet geheel veilig en zal de komende twee wedstrijden nog punten moeten pakken. Te beginnen a.s. zaterdag met de thuiswedstrijd tegen het Gamerense GVV’63 (14.30 uur).

za 21-5-2022: MVV’58 – S.V. Capelle 3-5 (1-2)
26) 0-1 Mark Klinkhamer
31) 0-2 Tygo de Jong
37) 1-2 Robin Jager