verslag NEO’25 – S.V. Capelle

S.V. Capelle ging zaterdag naar Sprang voor de derby tegen NEO’25. Na 8 minuten al de voorsprong voor Capelle: Jurgen van Selst legde binnen de 16 meter af op Ate Zijlmans, die de 0-1 kon binnen werken. Na ruim een kwartier werd het zelfs 0-2 voor S.V. Capelle: een vrije trap van Jurgen Bakkers werd doorgekopt door Van Selst, die zijn inzet op de lat van het NEO’25 doel zag belanden. De afvallende bal kon echter binnen geschoten worden door Arnold van Pelt en dus 0-2. Het werd nog mooier voor Capelle toen het halverwege de eerste helft op 0-3 kwam. Doelman Erik Kuijsten had een mooie lange trap, die via Jurgen van Selst bij Alfonso Ndongala terecht kwam. De laatste schoot de de 0-3 binnen. Afgezonderd van een goed afstandsschot kon NEO’25 hier weinig tegenover stellen. S.V. Capelle kreeg nog enkele kansen om de voorsprong te vergroten, maar verzuimde deze te benutten. Aan de andere kant van het veld sloeg NEO’25 kort voor rust wel toe: via Jordy Rosenbrand werd het 1-3.

cimg4523

cimg4529

cimg4532

cimg4536

Na de rust gebeurde er in eerste instantie weinig voor beide doelen. In de 60e minuut een goede kans voor NEO’25 van dichtbij, maar Capelle keeper Kuijsten redde goed. Enkele minuten later een counter van NEO’25 via Nicky van Gils. Deze omspeelde Erik Kuijsten en schoot de aansluitingstreffer binnen: 2-3. S.V. Capelle was aan de andere kant van het veld nog gevaarlijk met een vrije trap van Ate Zijlmans, die goed gered werd door NEO’25 doelman Akkermans. In de 74e minuut een duidelijke overtreding op S.V. Capelle verdediger Johan Rosenbrand, waarbij scheidsrechter Beumer liet doorgaan. Uit de hierop volgende voorzet van NEO’25 volgde nog een dubieuze beslissing: er zou door Capelle binnen de 16 meter hands zijn gemaakt. Tot frustratie van S.V. Capelle werd er een strafschop toegekend, waarbij in het tumult Jurgen van Selst ook nog eens rood kreeg. Nicky van Gils verzilverde de strafschop: 3-3. In de slotfase kreeg S.V. Capelle nog enkele kansen, maar slaagde het er mede gezien het ondertal niet in om de overwinning nog binnen te slepen. Gezien het wedstrijdbeeld een onnodig gelijkspel, waarbij S.V. Capelle het zichzelf mag aanrekenen dat het NEO’25 liet terugkomen in de wedstrijd. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle thuis tegen Sparta’30 uit Andel.

za 17-9-2016: NEO’25 – S.V. Capelle 3-3 (1-3)
08) 0-1 Ate Zijlmans
17) 0-2 Arnold van Pelt
22) 0-3 Alfonso Ndongala