verslag S.V. Capelle – Haaften

S.V. Capelle speelde zaterdag de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen op het Mandemakers Sportpark tegen promovendus Haaften. De bezoekers kregen na een kwartier de eerste grote kans: vanuit een vrije trap werd ingekopt, maar Capelle keeper Erik Kuijsten redde goed. Even later een gevaarlijke scrimmage voor het Capelle doel, waarbij gelukkig voor Capelle Haaften het doel niet wist te vinden. Halverwege de eerste helft de eerste serieuze kans voor S.V. Capelle: Jurgen van Selst kopte net over het doel van Haaften. Aan de andere kant van het veld blokkeerde Sijmen Branderhorst een gevaarlijk schot van Haaften. S.V. Capelle had even later pech met een schot van Arnold van Pelt uit een corner: dat ging net naast het Haaften doel.

cimg4361

cimg4365

cimg4369

cimg4375

cimg4378

Na de rust was de eerste kans voor S.V. Capelle: vanuit een corner kopte Arnold van Pelt over. Aan de andere kant van het veld kreeg Haaften een grote kans voor open doel, maar deze werd naast geschoten. In de 57e minuut volgde de voorsprong voor Capelle: Alfonso Ndongala brak door en werd binnen de 16 meter door de Haaften keeper onderuit gehaald. De toegekende penalty werd ingeschoten door Jurgen van Selst en dus 1-0. Na deze voorsprong volgde een fase met diverse goede kansen voor Capelle, maar pas tien minuten voor tijd was er de 2-0: een corner van Ate Zijlmans werd ingekopt door Arnold van Pelt. Haaften kreeg hierna nog twee aardige kansen, maar die werden allebei onschadelijk gemaakt door Capelle keeper Kuijsten. In de slotfase had de ingevallen Isak Dedic een mooie actie, die hij goed afrondde: hij schoot de 3-0 eindstand op het scorebord. Zeker gezien de eerste helft was de uitslag enigszins geflatteerd, maar op basis van de 2e helft was de overwinning terecht. Komende zaterdag speelt S.V. Capelle de derby uit bij NEO’25, die er op gebrand zullen zijn om de eerste punten van het seizoen te pakken. Voor S.V. Capelle is het juist weer van belang om de goede serie voort te zetten.

za 10-9-2016: S.V. Capelle – Haaften 3-0 (0-0)
57) 1-0 Jurgen van Selst
80) 2-0 Arnold van Pelt
90) 3-0 Isak Dedic