verslag S.V. Capelle – GVV’63

S.V. Capelle speelde zaterdag zijn laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen de nummer twee GVV’63. Beide partijen konden de punten goed gebruiken: S.V. Capelle om de degradatie nacompetitie te ontlopen, terwijl GVV’63 nog in de race was voor het kampioenschap van 3D. De openingsfase was duidelijk voor S.V. Capelle en in de 12e minuut volgde dan ook de terechte voorsprong. Een schot van Quinten van Caem werd met de hand uit het doel getikt door een GVV’63 speler. Deze kwam goed weg met een gele kaart. De toegekende penalty werd benut door Quinten van Caem en dus 1-0. S.V. Capelle hield het meeste initiatief, terwijl GVV’63 nauwelijks gevaar creëerde voor het Capelle doel. In de 35e minuut breidde S.V. Capelle de voorsprong dan ook uit: een combinatie tussen Tygo de Jong en Quinten van Caem werd afgerond door de laatste: 2-0. Kort voor rust werd het nog mooier voor S.V. Capelle: Glenn Vos veroverde de bal en stuurde Tygo de Jong de diepte in, die de 3-0 aantekende.

Na rust nam GVV’63 wat meer initiatief. In de 62e minuut kregen de bezoekers een corner, waaruit Hidde Boersma de 3-1 kon binnenwerken. S.V. Capelle had het een korte fase moeilijk, waarbij keeper Erik Kuijsten met een mooie redding de 3-2 voorkwam. Een kwartier voor tijd was dit echter over: via een actie van Sander van den Broek belandde de bal bij Quinten van Caem, die de bal in de rechterhoek van het GVV’63 schoot en dus 4-1. Hiermee was de wedstrijd feitelijk beslist. De 4-1 bleef staan tot het einde, waardoor S.V. Capelle 3 belangrijke punten kon bijschrijven. Mede ook door de nederlaag van Merlijn speelde S.V. Capelle zich definitief veilig, terwijl GVV’63 de titel naar Schelluinen zag gaan. Komende zaterdag gaat S.V. Capelle naar Eethen voor de laatste competitiewedstrijd tegen GDC, waarbij er voor beide teams geen belangen meer op het spel staan.

za 28-5-2022: S.V. Capelle – GVV’63 4-1 (3-0)
12) 1-0 Quinten van Caem
35) 2-0 Quinten van Caem
44) 3-0 Tygo de Jong