verslag S.V. Capelle – GVV’63

S.V. Capelle voetbalde afgelopen zaterdag wederom thuis. Op het eigen Mandemakers Sportpark was nu de nummer laatst van 3D GVV’63 de tegenstander. S.V. Capelle begon goed aan de wedstrijd en kreeg diverse kansen. Zo gingen twee kopballen van Arnold van Pelt net over en zag Stefan Zopfi zijn schot naast gaan. Kort hierna werd een schot van Onno Damen gepakt door de Gamerense doelman. Halverwege de eerste helft een goede kans voor GVV’63: het schot belandde op de paal van het Capelle doel. In de 30e minuut de voorsprong voor Capelle. Een schot van Arnold van Pelt werd losgelaten door de GVV doelman, waarna Davey van Balkom van dichtbij de 1-0 kon binnenwerken. Kort hierna een gevaarlijke vrije trap van GVV’63, die op mooie wijze gered werd door Capelle keeper Erik Kuijsten. Meteen hierop nog een kopkans voor de bezoekers, maar deze inzet ging over. Ook ging een schot van GVV’63 net naast het Capelle doel. Aan de andere kant van het veld ging een kopbal van Onno Damen over. Op slag van rust de gelijkmaker voor GVV’63. S.V. Capelle verdedigde slordig, waarna Thomas van der Leij eenvoudig de 1-1 kon scoren.

S.V. Capelle - GVV'63

DSC_0705

DSC_0719

DSC_0733

Kort na de hervatting een mooie actie van Isak Dedic, die Ate Zijlmans in stelling bracht. De laatste zag zijn schot gepakt worden door de GVV doelman. In de 50e minuut de voorsprong voor Capelle. S.V. Capelle kreeg een penalty vanwege hands van GVV’63. Ate Zijlmans schoot deze binnen en dus 2-1. Enkele minuten later een schot van Onno Damen, waarna de Gamerense verdediging wederom hands maakte. Het werd 3-1 via een penalty van wederom Ate Zijlmans. Kort hierna nog een goed schot van Stefan Zopfi, maar deze raakte de paal. In de 62e minuut kopte de ingevallen Jurgen van Selst Capelle naar de 4-1. De wedstrijd leek beslist, maar in de 73e minuut en 84e minuut werd het via twee maal Nick Ekelmans 4-3 en was de spanning weer terug in de wedstrijd. In de slotfase voorkwam Erik Kuijsten met een mooie redding dat de gelijkmaker viel. Het was een moeizame overwinning voor Capelle, maar belangrijker was dat het weer 3 punten kon bijschrijven. Komende zaterdag gaat S.V. Capelle in Den Bosch op bezoek bij de koploper van 3D BLC.

za 2-4-2016: S.V. Capelle – GVV’63 4-3 (1-1)
30) 1-0 Davey van Balkom
45) 1-1 Thomas van der Leij
50) 2-1 Ate Zijlmans