verslag S.V. Capelle – S.V. BLC

S.V. Capelle voetbalde zaterdag thuis tegen het Bossche BLC. In de openingsfase weinig kansen voor beide doelen. Halverwege de eerste helft kreeg BLC een vrije trap net buiten de 16 meter van S.V. Capelle. De Capelle muur stond niet goed opgesteld, waarbij de vrije trap van Koen Boelen ook nog van richting werd veranderd en hierna in het Capelle doel verdween: 0-1. In de 30e minuut een mooie aanval van S.V. Capelle, waarbij Julian van Pelt zijn schot gepakt zag worden door de BLC doelman.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld: beide teams wisten weinig kansen te creëren. S.V. Capelle was in de 65e minuut dichtbij de gelijkmaker, maar Quinten van Caem zag zijn inzet op de paal belandden. Enkele minuten later was het aan de andere kant van het veld wel raak. Een uittrap werd geblokt door BLC en de bal viel hierna voor de voeten van BLC-er Max Opsteeg, die eenvoudig de 0-2 kon aantekenen. In de slotfase bepaalde Jelmer ter Avest de eindstand op 0-3. Een enigszins geflatteerde nederlaag voor S.V. Capelle, die ook tekenend was voor het huidige seizoen. Het zat er al enige tijd aan te komen, maar door deze nederlaag is S.V. Capelle ook officieel gedegradeerd naar de 4e klasse. S.V. Capelle speelt dit seizoen nog drie wedstrijden: de eerstvolgende is op zaterdag 13 mei in Meteren tegen MVV’58.

za 29-4-2023: S.V. Capelle – S.V. BLC 0-3 (0-1)
20) 0-1 Koen Boelen
69) 0-2 Max Opsteeg
87) 0-3 Jelmer ter Avest