verslag Sparta’30 VR – S.V. Capelle VR (5-3)

De S.V. Capelle dames gingen zaterdag op bezoek bij Sparta’30 in Andel. Hier moesten we op kunstgras spelen wat in begin van de wedstrijd verkeerd uitpakte voor ons. De dames moesten er aan wennen en waren niet bij de les, want na 10 minuten stond het al 2-0. Normaal rolt de bal door en nu stopte de bal door de vele rubberkorrels op het veld. Door aanpassingen in de opstelling, Sammy een ongeluk gehad, iedereen blij dat het al weer wat beter gaat, Ilse die Sammy ondersteunt in het ziekenhuis en deze spelers mis je achterin. Gaandeweg kwamen we beter in de wedstrijd. Een opkomende Daisy resulteerde in de aansluittreffer: via een goed afstandsschot werd het 2-1. We bleven de druk opvoeren om voor de rust op 2-2 te komen. Daar hebben we ook de kansen voor gehad, even te lang wachten of de keeper stond net goed, maar het bleef 2-1.

In de rust aangegeven “laat ze niet in de wedstrijd komen, blijf vooruit spelen voor de gelijkmaker”. Helaas werden de doelpunten weggegeven en stond het na 5 minuten in de tweede helft 4-1. Dat is zo jammer, terwijl je beter stond te voetballen. We hebben het toch weer goed opgepakt en Demi scoorde de 4-2. Door op de helft van de tegenstander te spelen kreeg Sparta ruimte achter onze verdediging en daar profiteerden ze van: 5-2. Dit was het enige doelpunt wat ze niet cadeau van ons kregen. We bleven kansen creëren en Daisy maakte de 5-3. Ik had toch nog hoop, want we hadden er nog meer kunnen maken, maar helaas lukte dat niet. We hadden zeker een gelijkspel verdiend, maar je moet toch scoren anders sta je met lege handen wat nu weer gebeurde. Dan maar bij de volgende wedstrijd thuis de 3 punten pakken. Allemaal aanwezig zijn op de trainingen en positief blijven wat nu is. Dan moeten we punten pakken dat kan niet uitblijven. Elkaar blijven ondersteunen dan komt het wel goed.

Johan Luijten
trainer S.V. Capelle dames